Cijfers

STEEHOUWER® Uitvaart is in het bezit van het felbegeerde certificaat van de Stichting Keurmerk Uitvaartzorg. Kwaliteit van dienstverlening wordt hierdoor meetbaar  gewaarborgd. Een goede zaak voor de consument!

Aan de hand van een Klant-Tevredenheids-Onderzoek wordt onze gehele dienstverlening onder de loep genomen (u moet hierbij o.a. denken aan: telefonisch contact, voorlichting, drukwerk, kostenspecificatie, verzorging, overbrenging en opbaring overledene, indruk en personeel uitvaartlocatie, auto’s en niet te vergeten de rol van de uitvaartadviseur / uitvaartverzorger). Het gemiddelde respons op het klantonderzoek van 2011 t/m 2017 bedroeg maar liefst 61,3%.

Naast de interne toets weegt de ervaring van de externe uitvaartlocaties (indruk aula, condoleanceruimte, kerkgebouw, personeel en consumpties in rouwcentra, begraafplaatsen en crematoria) ook mee. Hoewel wij hier bijna geen invloed op kunnen uitoefenen, drukt dit het algemene gemiddelde cijfer met enkele tienden van een procent. Dit is ook de reden dat wij onze belangrijkste kerncijfers (advies, voorlichting en begeleiding van de uitvaartverzorger) apart belichten.

Voorlichting en adviezen (gemiddeld t/m 2017: 9,4)
2011: 9,7    2012: 9,1    2013: 9,2    2014: 9,5
2015: 9,3    2016: 9,4   2017: 9,5
2018: 9,4 (t/m 3-5-2018)

Inpassen van persoonlijke wensen (gemiddeld t/m 2017: 9,4)
2011: 9,6    2012: 9,6    2013: 9,2    2014: 9,6
2015: 9,3    2016: 9,3   2017: 9,5
2018: 9,6 (t/m 3-5-2018)

Algemene verzorging uitvaart uitvaartverzorger (gemiddeld t/m 2017: 9,6)
2011: 9,8    2012: 9,7    2013: 9,4     2014: 9,6
2015: 9,5    2016: 9,6   2017: 9,6
2018: 9,6 (t/m 3-5-2018)

Begeleiding uitvaartverzorger (gemiddeld t/m 2017: 9,6)
2011: 9,8    2012: 9,7    2013: 9,4    2014: 9,6
2015: 9,6    2016: 9,5   2017: 9,7
2018: 9,3 (t/m 3-5-2018)

Rapportcijfer algehele indruk totale dienstverlening over-all
(gemiddeld t/m 2017: 9,2)

2011: 9,0    2012: 9,1    2013: 9,0    2014: 9,3
2015: 9,2    2016: 9,2   2017: 9,4
2018: 9,4 (t/m 3-5-2018)